Informace o změně při evidenci na Úřadu práce ČR
Úřad práce ČR – Krajská pobočka ve Zlíně
dovolujeme si Vás informovat o změně v oblasti zaměstnanosti, která v tuto chvíli probíhá.
Digitalizujeme podávání
žádostí o zprostředkování zaměstnání a o podporu v nezaměstnanosti.
Nově bude možné podávat žádosti online skrz klientskou zónu
Jenda – Klientská zóna
MPSV.
Tato změna by mohla výrazně pomoci hned
v prvních dnech nového roku, kdy tradičně dochází k největšímu
náporu na pobočkách. Pokud tito klienti podají žádost online, nejen že se
tím předejde dlouhým čekacím frontám, ale zároveň nebudou limitováni
úředními hodinami.
Klienti mají 3 pracovní dny
na to, aby se zaregistrovali na Úřad práce ČR, pokud chtějí, aby jejich
evidence nabyla platnosti následující den po ukončení jejich zaměstnání.
Jenda přináší výhodu v tom, že mohou využít online podání i během
státních svátků či víkendů.
To by, i vzhledem ke zkrácenému prvnímu
pracovnímu týdnu roku 2025, mělo pro klienty znamenat více času na
vyřízení žádostí. Nadále však platí, že ani online není možné
žádat o zařazení do evidence uchazečů o zaměstnání dříve, než
klientovi skončí pracovní poměr.
K přihlášení do Jendy je
možné využít chytrý telefon, či jiné zařízení s přístupem
k internetu. Bude tedy možné své záležitosti ohledně změny zaměstnání
vyřídit opravdu kdykoliv a odkudkoli.
Samotné přihlášení probíhá přes Identitu
občana, například eObčankou či bankovní identitou, čímž se ověří
klientova totožnost. Rozhraní Jendy je navrženo tak, aby bylo pro uživatele
co nejpřívětivější.
Vyplňování formulářů je velmi návodné a
intuitivní – při vyplňování jsou nabízeny klientům varianty odpovědí
a u pojmů, které by mohly být nejasné, naleznou
vysvětlivky.
Bude-li k žádostem potřeba
připojit dokument, stačí ho naskenovat či vyfotit mobilním telefonem a
nahrát. Pokud by se stalo, že bude po podání žádosti něco chybět, bude
klient na tuto skutečnost upozorněn.
Po přihlášení do Jendy lze vybrat způsob,
jakým jsou tyto notifikace zasílány – SMS zprávou či emailem. Zároveň
se všechna upozornění propíšou i do
klientské zóny.
Pokud klient nebude mít
možnost či z nějakého důvodu nebude chtít využít online podání,
může využít tzv. asistované podaní na pobočce úřadu práce. Možnost
osobní návštěvy kontaktního pracoviště tedy nadále zůstane, změní se
pouze forma podání žádosti.
Vyplňovat papírové formuláře již nebude
možné, vše s klienty vyplní digitálně pracovníci
úřadu práce.
Věříme, že tato změna přinese klientům řadu výhod a pomůže jim šetřit čas při vyřizování jejich záležitostí.
úřad práce.JPG | 3.21 kB | Zobrazit Stáhnout | |
info leták zaměstnanost.pdf | 398.65 kB | Stáhnout |